Qawwali Ka Haraam Hona, Qawwali Ke Sharaait, Qawwali Ki Majlis, Qawwali Sunna Kaisa, Qawwaal Ka Hukm, Qawwaali Kaisi Honi Chahiye ?

 بسم اللّٰه الرّحمٰن الرّحيم

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


🏵️⁩ *سوال و جواب : ١* ⁦🏵️⁩


اعلی حضرت علیہ رحمۃ ربّ العزت سے سائل نے سماع یعنی قوالی سننے کے بارے میں سوال کیا تو فرمایا :


*جب سامع و مسموع و مُسمع و مِسمع و مَسمع و سماع و اسماع سب مفاسد سے پاک ہوں تو سننا جائز ہے۔*


(١) *سامع ( یعنی سننے والا ) تو وہ چاہئے جس کے قلب پر شہوات ردیہ ( بری شہوتوں ) کا استیلا ( غلبہ ) نہ ہو۔*


(٢) *مسموع ( جو سنا جائے اس ) میں ضرور ہے کہ نہ فحش ( گندی باتیں ) ہو نہ کوئی کلمہ خلاف شرعِ مطہر، نہ کسی زندہ امرد کا ذکر ہو نہ کسی زندہ عورت کی تعریف، نہ ایسی قریب مردہ کا نام کا نام ہو جس کے اعزّہ ( رشتہ دار ) زندہ ہوں اور انہیں اس سے عار ( شرم ) لاحق ہو، امثال لیلے سلمے سعاد میں حرج نہیں۔*


(٣) *مُسمع بِالضّم یعنی پڑھنے یا گانے والا مرد بوڑھا یا جوان وو، امرد یا عورت نہ ہو۔*


(٤) *مِسمع بالکَسر یعنی آلۂ سماع ( مزامیر کے آلات ) نہ ہوں، اگر ہو تو صرف دف بے جَلَاجَل جو ہیئات تطرِب¹ پر نہ بجایا جائے.*


(٥) *مَسمع بِالفَتح یعنی جائے سماع ( قوالی کی جگہ ) مجلس فساق ( فاسقوں کی بیٹھک ) نہ ہو، اور اگر حمد و نعت و منقبت کے سوا ( علاوہ ) عاشقانہ غزل، گیت، ٹُھمری ( ایک طرح کی گیت ) وغیرہ ہو تو مسجد میں مناسب نہیں۔*


(٦) *سماع یعنی سننا ایسے وقت نہ ہو کہ سے نماز باجماعت وغیرہ یا کسی فرض یا واجب یا امرِ اہم شرعی ( شرعی طور پر ضروری کام ) میں خلل آئے۔*


(٧) *اِسماع یعنی پڑھنا یا گانا ایسی آواز سے نہ ہو جس سے کسی نمازی کی نماز یا سوتے کی نیند یا مریض کے آرام میں خلل آئے۔*


( فتاوی رضویہ، ج ٢٤، ص ١٢٦-١٢٧، مسئلہ ١٩، مطبوعہ : رضا فاؤنڈیشن لاہور۔ ) 


( 1) نیچے دئے گئے فتاوی میں اس کا خلاصہ ملاحظہ کریں۔ )

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


🏵️⁩ *سوال و جواب : ٢* ⁦🏵️⁩


اعلی حضرت سے سوال ہوا :


*سوال :* گانا قوالی مع ساز ( مزامیر کے ساتھ ) اور نا اہل لوگوں کا جمع ہونا جو صوم و صلوۃ کے پابند نہ ہوں خصوصاً مستورات ( یعنی عورتوں ) کا جمع ہونا جائز ہے یا ناجائز ؟


*جواب : گانا مع مزامیر ( مزامیر کے ساتھ قوالی گانا ) ناجائز ت نہ کہ ان منکرات ( خلاف شرع کاموں ) کے ساتھ۔*

( فتاوی رضویہ، ج ٢٤، ص ١٣٥، مسئلہ ٢٤۔ )


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


🏵️⁩ *سوال و جواب : ٣* ⁦🏵️⁩


سوال ہوا سماع مزامیر یعنی مروجہ قوالی کے جواز ( یعنی جائز ) ہونے کے حوالے سے، تو ارشاد فرمایا : 


*مزامیر حرام ہیں۔*


( آگے فرماتے ہیں : )


*قوالی والوں پر لازم ہے کہ مزامیر ترک کریں اور بوڑھے یا جوان مردوں سے صاف و پاک غزلیں سنیں۔*

( فتاوی رضویہ، ج ٢٤، ص ١٣٩-١٤٠، مسئلہ : ٣١ )



ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


🌹 *ارشادات اعلی حضرت :* 🌹


🌷ارشاد ١ : *سماع ( قوالی ) کہ بے مزامیر ( مزامیر کے علاوہ ) ہو اور مُسمع نہ عورت ہو نہ امرد، اور‌ مسموع ( اشعار وغیرہ ) نہ فحش نہ باطل، اور سامع ( سننے والا ) نہ فاسق ہو نہ شہوت پر، تو اس کے جواز ( جائز ہونے ) میں شبہ ( شک ) نہیں، قادریہ و چشتیہ سب کے نزدیک جائز ہے، ورنہ سب کے نزدیک ناجائز۔*

( فتاوی رضویہ، ج ٢٤، ص ١٣٤، مسئلہ : ٢٢ " )


ــــــــــــــــــــ

🌷ارشاد ٢ : *موسیقی کے تال یا سر پر نہ بجایا جائے۔*

( فتاوی رضویہ، ج ٢٤، ص ١٣٨، مسئلہ : ٢٨ )


ــــــــــــــــــــ

🌷ارشاد ٣ : *ہیئات تطرِب پر نہ بجایا جائے یعنی رعایت قواعد موسیقی نہ ہو۔*

( فتاوی رضویہ، ج ٢٤، ص ١٤٢، مسئلہ ٣٥۔ )


ــــــــــــــــــــ

🌷ارشاد ٤ : *قوالی مع مزامیر سننا کسی شخص کو جائز نہیں۔*

( فتاوی رضویہ، ج ٢٤، ص ٥١١، مسئلہ ٢٠٧-٢١٩ )

Comments

Popular posts from this blog

Kya Bukhari Shareef Me Saari Ahadees Sahi Hai ? Sihah Sitta Ka Kay Matlab Hai ? (Roman Urdu)

Tauba Ke Sharait, Tauba Ke Rukh, Haqqul Abd Ke Talaf Hone Par Tauba, Gunah Par Qaaim Rehkar Taubah Ka Hukm, Poshida Gunaah Ki Taubah, Elaaniyah Gunaah Ki Taubah, Jo Kisi Ko Hidayat Ki Taraf Bulaye Uska Sawaab, Tableegh Ka Sawaab, Neki Ki Dawat Ki Fazilat, Burayi Ki Dawat Ki Mazammat

Ala Hazrat, Urse Ala Hazrat, Shaane Imam Ahmad Raza, Tazkira We Imaam Ahmad Raza, Ala Hazrat Ka Zikre Khair